Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera

Notainsan kembali ?

Rindu.. Ye.. rindu nak menulis. 

Apa khabar hampa semua. 

After 2years.. Baru entry dari notainsan muncul..

Last entry first sem untuk degree.. dan entry untuk kali ni, aku berada di tahun akhir degree. Senior dah la.. sem depan kena praktikal.. hohoho

Aku?

Memang tak ready nak masuk alam perkerjaan. Sebab aku memang tak pernah berkerja seumur hidup. Tapi aku berharap... aku dapat hadapi semua suka dan duka dalam dunia perkerjaan. semoga Afiqah diberikan kekuatan dan ketenangan aminnn...

Eh... Tak habis lagi sem ni dah kalut cerita tentang kerja..

 Okey2 berbalik pada semester last.. 

Disebabkan aku ni ambil program information system management... 

So semester ni aku memang tak ada langsung final exam.. 

ada yang jerit horayyy ke?

Tak ada maknanya nak horayyy. Hampa tau dak? Semua subjek kami ada final project yang huarkkkkkkkkkkkkk.. nak menjerit..

dan semestinya bagi pelajar tahun akhir... jangan harap depa(universiti) nak bagi senang-senang nak lepas.. Final Year Project atau nama popular dia.. FYP akan menghantui hari-hari terakhir hampa di universiti..

As information system management student(acececeh cakap orang puteh habaq hang) mesti lah kami kena develop system yang akan bagi benefit kepada pihak-pihak yang berkenaan...

Semester lepas masa sem 5 kami dah buat proposal tentang system apa yang akan kami nak implement masa semester 6... 

Nama system kami.. ITIMs

apa dia tu ITIMs?

Internship Information Management System...

Kami tahu system tentang intership ni kebanyakkan dah ada di kampus atau universiti anda.. Tapi sebab nak fulfill kan requirement yang mengatakan kami perlu membangunkan system yang akan membantu dan memberi benefit kepada pihak-pihak yang berkenaan.. 

sebab fakulti kami tak ada system ni, so kami decide nak bangunkan ITIMs... Tapi sebenarnya idea asal ni datang dari pensyarah kami... Sir Faizal Haini.. Sapa budak IM (information management)yang tak kenal sir memang aku tak tahu la hampa ni hidup dekat uitm ke atau dekat gua(ni ayat untuk budak-budak batch tahun 2013 hingga sekarang)..

sir faizal famous wei... aku nak cerita lah dekat sapa-sapa yang tak kenal sir.. Sir bagaikan raja yang membangunkan website yang super up to date.. hihihi... Sir juga orang yang buat website uitm machang kelantan dan aku dapat tahu sir juga ada side income dengan develop website.. hebat dalam wordpress 

Sir juga merangkap supervisor kami untuk FYP kami.. sapa nak develop website untuk hampa punya, boleh contact sir.. kot-kot ada yang tercari-cari web developer..

macam mana nak contact? hampa taip je dekat mr. google.. faizal haini mesti jumpa punya.. nak aku specific kan lagi hasil carian ke? 

okey2 sebab aku mood baik hari ni.. sebab nak tolong hampa lah katakan.. boleh klik SINI untuk pergi ke website sir... ni bukannya sir suruh promote na..aku saja nak tolong hampa.. hohoho.. sir tak perlukan aku dah untuk promote..sebab sir memang hebat.. 

okey balik dekat semua pada ITIMs kami... kami dah decide nak develop ITIMs guna php.. 

so saja la kan nak cakap.. siapa-siapa yang ada coding tu share lah dekat kami hohoho.. 
mr. wikipedia punya gambar


harapan kami.. semoga kami dapat develop ITIMs dan dapat memuaskan hati panel-panel kami nanti masa presentation... 

dadadadadadadadadadadadadaaaaa....